„Парченца от нашия живот“ от Хелън Дънбар

WHAT_REMAINS_FINAL

Кал е бейзболната звезда на училището. Дните му са сравнително щастливи, а най-скъпите му моменти са тези, прекарани с най-близките му хора – приятелите му Лизи и Спенсър. Тримата смятат, че ако са заедно, могат да се справят с всичко. Докато един ден трагичен инцидент не ги разкъсва на парченца. Кал губи две от най-важните неща в живота си – Лизи и спорта. А след като разбира, че е преживял сърдечна трансплантация, започва да има странни сънища и все по-объркани мисли. Понякога нов, различен глас в ума му трудно му дава уединение. Кал трябва да се изправи пред страховете си и да узнае сам отговорите на всичките въпроси, които има за новото си сърце.

На терена не се страхувам от нищо. Бейзболът ме прави смел. Вярвам си. Вярвам и на съотборниците си. Когато играя, не забелязвам нито зрители, нито каквото и да е друго. Съществуваме само аз и топката и добре смазаната машина, която образуваме заедно с останалите момчета.

Още четейки анотацията на книгата за първи път, се бях приготвила за тъжна история, на която лесно ще мога да се разплача. И имах повод за тези очаквания, защото някои моменти наистина успяха да ме просълзят. Но това, което най-много ми харесва в цялата история на Хелън Дънбар, е, че романът ѝ не се съсредоточава върху негативното – напротив! „Парченца от нашия живот“ представя пътешествието на Кал към щастието и показва много причини, поради които си заслужава да продължиш напред, дори когато ти се струва, че не можеш.

Mакар и някои от събитията в книгата да са на пръв поглед тежки, стилът на авторката е лек и прави възприемането им лесно. По време на четенето забелязах, че напредвам с историята доста по-бързо, отколкото с която и да е друга книга в последно време. Според мен този факт се дължи на това, че винаги има някаква едва загатната случка, която читателят да очаква с нетърпение и заради която да се стреми да отгръща страница след страница.

Допадна ми, че действието се развива по-бавно. Инцидентът не е представен още в самото начало, за да може четящият да се запознае с малка част от нормалния живот на героите. Както казвам доста често, харесвам по-динамичните истории, но в случая смятам, че не особено бързото темпо беше голямо предимство на тази.

Понякога на родителите им е трудно да разберат, че децата им вече са пораснали. Но се надявам да осъзнаваш, че те обичаме. И че сме тук, с теб.

Кал е един от тези герои, които крият повече под повърхността, отколкото другите предполагат. Обичам как през цялото време обърканите му мисли бяха изкарани на преден план. По този начин лесно успях да проследя неговото израстване – от събитието, променило всичко, до времето, когато осъзнава, че животът му бавно започва отново да става щастлив.

Любимецът ми в книгата определено е Спенсър. Той винаги е позитивен и успява да предаде от оптимизма си на хората дори и в най-трудните моменти. Според мен неговият персонаж внася много от нужната радост в историята и я прави толкова лесна за четене, въпреки трудните теми, които засяга.

Лизи ми се стори много забавна, също така няма как да отрека, че е добра приятелка, но изобщо не ми хареса колко е безотговорна. Не само на моменти, а през цялото време. Може би затова не успях да усетя връзка между мен и нея.

В началото не харесвах Али, любовния интерес на Кал, защото не знаех достатъчно за нея – но с всяка следваща глава заедно с него я опознавах все по-добре. До края на историята мнението ми за нея стана коренно различно – сега не мога да отрека, че е адски симпатична и че виждам причината главният герой да се влюби в нея.

В заключение мога да кажа, че „Парченца от нашия живот“ ще разчувства всеки читател и ще му покаже, че колкото и сложни да изглеждат нещата в даден момент, всичко ще се оправи с малко (или много) време и големи усилия.

Благодаря на AMG Publishing, че ми пратиха книгата в замяна на честно ревю!

Вашият коментар

