5 причини да не пропускате „Хари Потър и прокълнатото дете“

Harry_Potter_and_the_Cursed_Child_Special_Rehearsal_Edition_Book_Cover

Наскоро прочетох новоизлязлото продължение на така обичаната от малки и големи поредица „Хари Потър“. Нарочно не обърнах внимание на никакви ревюта предварително – исках мнението ми за книгата пиесата да си е изцяло мое, защото понякога се влияя от чуждото, особено ако то е негативно. Нека да съм честна – имаше неща, които не ми харесаха. Въпреки това смятам, че всеки почитател на историята за момчето, което оживя, трябва да се запознае с нейното продължение. Затова в тази публикация ще изброя пет от многото причини, поради които мисля така:

5. Изобилстващите обрати. Обожавам, когато нещо неочаквано се случи и действието започне да се развива в коренно различна посока. В тази книга определено има много такива моменти, които понякога ме смайваха дотолкова, че да я оставя, за да осмисля всичко още веднъж. Някои от тези plot-twist-ове са толкова изненадващи, че ме просълзяваха. Правеха ме едновременно изгаряща от нетърпение да разбера какво се случва по-нататък, но и нерешителна да отгърна следващата страница.

In every shining moment of happiness is that drop of poison: the knowledge that pain will come again. Be honest to those you love, show your pain. To suffer is as human as to breathe.

4. Винаги ми е било адски интересно да чета за пътуването във времето и за последиците от него. В „Хари Потър и прокълнатото дете“ всички събития са резултат от (не)правилното използване на времевърта от Албус и Скорпиус. Беше ми любопитно да разбера как двамата приятели биха поправили грешки от миналото, без да объркват бъдещето такова, каквото го познават.

3. Завръщането на някои обичани (и мразени) герои. В пиесата много персонажи от седемте оригинални книги имат своите моменти – Дъмбълдор, Минерва, Снейп, дори и някои от лошите като Волдемор и (по-ужасяващата, мен ако питате) Ърмбридж. Разбира се, срещаме се отново и с Хари, Джини, Рон, Хърмаяни и още някои много харесвани герои.

Harry-Potter-Cursed-Child-Cast-Photos

2. Драко Малфой. Да, отделих специална точка за него. Винаги съм обичала характера му – макар и че през по-голямата част от първите седем книги е представен като не дотолкова невинен персонаж. Е, в „Хари Потър и прокълнатото дете“ виждаме Драко в коренно различната светлина на обичащ баща. На много пъти той ме изненадваше с това колко разумен може да бъде и колко много по-добър татко е от Хари. Перфектен пример за това е ето този пост в tumblr, който реших да не включвам в публикацията, защото съдържа спойлери.

SCORBUS

1. Албус и Скорпиус. Има много хора, които са останали разочаровани от тази книга. Но все пак мисля, че повечето от тях биха признали, че приятелството между Албус и Скорпиус е нещо, заради което си заслужава тя да бъде прочетена. Отдавна не бях попадала на такава очарователна дружба, каквато е тази на синовете на Хари и Драко. Двамата са винаги там един за друг и заедно намират начини да се справят с проблемите си. Дори мога да кажа, че връзката им ми хареса една идея повече, отколкото тази между Хари, Рон и Хърмаяни.


В заключение заявявам, че пиесата наистина ми се услади и определено успя да ми върне (част) от магията на оригиналната поредица. Първоначално смятах да спомена и нещата, които не ми харесаха, но не обичам да се съсредоточавам върху негативното в блога си (и по принцип).

Надявам се някой ден да ми се отдаде възможност да видя постановката и на живо в Лондон, защото в крайна сметка „Хари Потър и прокълнатото дете“ е само сценарият ѝ и със сигурност ще бъде по-интригуващо да се види целият спектакъл.

ПП: Миналата година тук споменах, че винаги кръщавам киндъла си на любимите си литературни герои. В момента четецът ми се казва Скорпиус Малфой :)

2 thoughts on “5 причини да не пропускате „Хари Потър и прокълнатото дете“

  1. Страхотно „ревю“ ^^ С нетърпение чакам излизането на книгата в България и се надявам аз също да я харесам ! Дж. К. Роулинг е една от любимите ми авторки и въпреки негативните коментари по пиесата, вярвам в нея и таланта и ! ^^ Дано не ме разочарова :)

    Like

Вашият коментар

