Let’s talk about makeup

От едно известно време много обичам да експериментирам с различните видове грим и неговото нанасяне. В този пост ще разкажа как се зароди любовта ми към козметиката и ще споделя мнението си по някои въпроси, свързани с грима. Но първо ще покажа някои от любимите си придобивки:

Jpeg

Много харесвам двете палитри, които притежавам – Frankie Rose To Hollywood от Catrice и Coffee Drama на Maybelline New York. Тоновете са много нежни и си отиват прекрасно с цвета на очите ми. Като че ли обаче повече ми допада втората – цветовете си личат повече и в зависимост от това кои от тях използвам, мога да постигна лека, ежедневна визия или някоя по-драматична и подходяща за хелоуинско парти, например.

Освен сенки, за очите си използвам спиралата Glam & Doll на Catrice. Понякога слагам и очна линия – Black fever на Essence или Don’t leave me от Catrice. За жалост все още не знам как е подходящо да я нанасям спрямо типа на очите ми – класическото котешко око не ми седи толкова добре, колкото би ми се искало. За веждите си използвам сенките Natural Blonde style на Essence.

Кожата ми е сравнително хубава и нямам много пъпки, затова не използвам продукти като фондьотен. За сметка на това слагам от corection stick-а на Essence (Matt Honeyвърху всички „проблемни зони“. Понякога нанасям и малко от ружа на Essence – Kissable.

На снимката съм показала всичките си червила, понеже всички са ми любими и не бих могла да избера фаворит.

Още от дете се впечатлявам от козметиката – като бях малка, обичах да се омацвам (буквално) с детските комплекти, които имах. През последните две години често крадях продукти от тоалетката на мама, когато нея я нямаше. Гримирах се, снимах се, колкото постижението ми (или излагацията) да остане в архивите, и после се изтривах. Докато един ден не бях разкрита – въпреки това реакцията на мама ме изненада много: „И аз често правех така на твоята възраст“.

Тази Коледа си пожелах само една очна линия или една палитра със сенки, но получих цял несесер с всички нужни продукти за една завършена визия. Бях трогната от факта, че роднините ми са забелязали интереса ми и са ми подготвили такава голяма изненада.

Любимо ми е, когато някой ми каже: „Но на теб не ти е нужен грим!“. Въпросът е там, че аз не използвам козметиката, за да прикрия нещо, а защото ми харесва и ми доставя голямо удоволствие да го правя. В зависимост от това дали искам или не, някои дни нося грим, а други дори не поглеждам към козметичната си чантичка. Но аз никога не съм се чувствала не-себе си и не-красива без козметика. Никога не съм си казвала: „Какво ще правя, като дори не прикрих пъпката на челото си?“.

Освен това не разбирам схващането, че гримът е „лъжа“, че той прикрива истинската ти същност. Аз съм също толкова себе си с козметика, колкото и без. Някои трябва да разберат, че за дадени хора гримът е начин да се изразят, че чрез него те създават свое собствено изкуство. Не смятам, че за него има правилна възраст. Няма значение дали си на 10 и се интересуваш от козметика (като Amanda Steele, когато започва канала си MakeupByMandy24), или си на 20+ и нямаш ни най-малък интерес към грима. Важното е да правиш това, което те кара да се чувстваш щастлив в собствената си кожа и то да ти донася радост. Защото това си е твоето лице и имаш право да правиш каквото искаш с него.

Като за финал на този пост, искам да благодаря на Зин за вдъхновението – непременно вижте и нейната makeup-публикация!

2 thoughts on “Let’s talk about makeup

  1. напълно съм съгласна с теб – гримът не винаги означава маска от света ! често той е просто средство да подчертаеш ИСТИНСКАТА си красота ! ♥ Ако един човек се самоуважава достатъчно, той няма да се промени като личност, само защото днес е сложил сенки и спирала ! Браво ! страхотна статия (както винаги ♥ )

    Liked by 1 person

Вашият коментар

