Причини да прочетете „Girl Online“

9789547713482

Когато преди около година разбрах, че книгата на Зоуи Съг „Girl Online“ е ghost-written, се почувствах разочарована и се отказах да я чета. Но покрай излизането на романа и в България отново проявих интерес към него. Малко след първи януари, с година по-„мъдра“, отколкото преди, реших да дам шанс на историята на Зоела и си я купих като подарък. В началото наистина не знаех какво да очаквам от книгата – предполагах, че ще е сладникава и че няма да има нещо ново, на което да ме научи. Но грешах. И седем дни по-късно, като затворих и последната страница на „Girl Online“, стигнах до заключението, че не бива да съдя нещо, преди сама да съм се запознала с него.

Защото „Girl Online“ ми представи вдъхновяващата история на Пени и ми даде поводи за размисъл преди заспиване. Ето и още няколко причини, поради които и вие да не пропуснете възможността да се запознаете с книгата на Зоела отблизо:

1. Реалистични герои  – В Пени, в Елиът и в Ноа всеки би могъл да припознае някоя част от себе си. С Пени споделям интереса си към фотографията и блогърството. Също като нея и аз на моменти съм несигурна и доста често непохватна. Елиът е приятел, който винаги може да те ободри и развесели, и аз се старая да бъда като него. С Ноа не открих много допирни точки, но не казвам, че други хора не биха могли.

2. Полезна информация за паник атаките и няколко начина да ги преодолеем – в книгата има много полезна информация около този вид психическо заболяване. Смятам, че е доста достоверна, защото самата Зоуи е страдаща от паник атаки и като такава може да даде много ценни съвети за справянето с тях.

3. Увлекателен и лесен стил – може би някои от вас са си помислили, че книгата е тежка, след като са прочели предната подточка. Няма такова нещо! Сериозната информация е представена по много лесен за възприемане начин. Освен това книгата е написана много увлекателно и много бързо се приключва.

4. Изобилстващи обрати – особено последната кулминация, която се случи само около 20 страници преди края на романа. Като почитател на динамичните истории, мога да кажа само „Да, моля!“.

5. Реална любовна история – С всичките неловки, сладки, непринудени и забавни моменти.

6. Претърпяваща положителна промяна главна героиня – С развитието на историята Пени се научава да се изправя пред страховете си и пред хората, които не иска в живота си. В края тя е съвсем различен човек, който знае какво е добре за него и какво – не.

Няма да лъжа – чела съм много по-хубави книги от „Girl Online“. Но понеже забелязах, че много хора съдят за съдържанието на тази история по корицата ѝ, реших да напиша този блог пост, в който да покажа, че прибързват. Клишетата са не едно или две, а на места лесно можеш да предположиш какво ще се случи. Но въпреки това четивото си заслужава и чакам с нетърпение втората част на поредицата – „Girl Online on Toor“.

2 thoughts on “Причини да прочетете „Girl Online“

  1. Страхотно ревю ♥ напълно съгласна съм с теб – и аз в началото бях много скептично настроена, но след първите 2-3 страници сякаш припознах себе си в образа на Пени ♥ дали заради това или увлекателния начин на писане на Зоела ме накараха да чета тази книга с часове, не зная – но е факт ♥ Браво за ревюто – невероятно е и напълно честно!

    Liked by 1 person

Вашият коментар

