Top books I’ve read in 2015

Наближава краят на 2015 и съм само на крачка от прочитането 45-та и последна книга от годишното ми предизвикателство в Goodreads. С този пост ще представя любимите си романи за 2015 и защо си заслужава да ги прочетете. (Благодаря на Зин за идеята :)

31fa54a51ba46d36a89ae17b9ca4ce90
Photo source: Pinterest

„Невъзможно бягство“ – Джеймс Дашнър

Това е една от първите книги, които прочетох през годината, и да си призная, изненада ме доста приятно. По принцип не съм фен на дистопиите – поредици като „Игрите на глада“ и „Дивергенти“ не успяха да предизвикат у мен същите емоции, както при други читатели. „Невъзможно бягство“ ми бе препоръчана от най-добрия ми приятел, с когото имаме сходни вкусове не само при книгите. Затова възможно най-скоро се захванах с прочита на романа. На първите няколко глави се застоях дълго време, но в един момент страниците започнаха да ми се виждат прекалено малко. Докато се усетя, бях стигнала края. Ако търсите дистопия, изпълнена със забавни и запомнящи се персонажи, непременно прочетете книгата.

„Железният изпит“ – Касандра Клеър и Холи Блек

Първоначално не смятах да чета историята. Самият сюжет много ми напомняше на този на първата част на „Хари Потър“ и затова не мислех, че „Железният изпит“ ще ми хареса. Е, грешах. Защото съвместната книга на Холи Блек и Касандра Клеър често ме държеше под напрежение, но и забавляваше с интересните си герои. И не, няма нищо общо с „Хари Потър и философския камък“.

„Създадена от дим и кост“ – Лейни Тейлър

Не знаех нищо за романа, когато го започнах, което направи четенето още по-приятно. Историята е прекрасна и се откроява по много неща от другите популярни фентъзи и young adult книги. Това, което ми харесва най-много е фактът, че сюжетът и фабулата често не съвпадаха. Нещо, което досега не съм срещала в други известни романи и което често ме оставяше без дъх. Първите 100-на страници са трудни за преминаване – светът е оплетен и ти трябва време да се пригодиш. Но нататък няма да усещаш кога се изнизват часовете, вглъбен в историята на Кару, Акива и не само…

„Всички наши места“ – Дженифър Нивън

Книгата може да съдържа някои от най-големите клишета в YA литературата, но отваря очите на читателите за някои важни проблеми на днешното общество. Като този, че много хора страдат от психически заболявания и имат нужда от подкрепа. Тук ще цитирам Вик: книгата ни показва, че „това, че някой живее, не означава, че е жив“.

„Сапфиреносиньо“ – Кирстен Гир

Книгата по нищо не отстъпва на „Рубиненочервено“, първия роман в трилогията „Скъпоценни камъни“ – изпълнена с приключения, любов и напрежение. Случките в миналото и бъдещето са толкова добре навързани, че на моменти спирах с четенето само за да си кажа „Това е толкова логично, как не съм се сетила!“.

„Единствената“ – Кийра Кас

Не ме интересува любовният триъгълник, това е една от любимите ми книги. Израстването на героинята в тази част е невероятно – изборите, които прави са правилните и смятам, че „Единствената“ е най-прекрасният възможен финал на поредица като „Изборът“.

„Фенка“ – Рейнбоу Роуъл

В ревюто си на книгата споменах, че я чувствам може би най-близо до сърцето си. Така е, защото романът е един от малкото, които ме описват напълно. Успях да открия по частичка от себе си във всеки един от героите. И за разлика от повечето други contemporary романи, които съм чела, „Фенка“ е интересна и динамична книга.

„Възпламени ме“ – Тахара Мафи

Влюбих се в този роман – най-вече заради героите и прекрасното им изграждане. Дълго време не можах да извадя „Възпламени ме“ от мислите си – връщах се назад и анализирах случки от романа, препрочитах забавни и смислени цитати, спомнях си за Уорнър, Джулиет, Кенджи…


Като за край на този пост искам да честитя рождения ден на един от най-важните хора в живота ми – мама. Благодаря ти, че винаги си до мен и че винаги ме подкрепяш във всяко ново начинание. И, че ми даваш много идеи за блога и ми показваш как да правя по-хубави снимки :) Обичам те!

One thought on “Top books I’ve read in 2015

Вашият коментар

