Читателски навици

Всички читатели си имаме навици – в този пост ще споделя моите и ще отправя покана към всеки, който иска, да напише отговор на публикацията ми – без значение в блога си, фейсбука си или туитъра си. Ето ги и нещата, които най-често правя, докато чета…

За мен няма значение къде съм, ако съм с интересна книга. Мога да я чета задълбочено дори и в претъпкания градски транспорт. Но въпреки това любимото ми място за уединение с увлекателно четиво е леглото ми.

По принцип чета вечерно време – рядко се случва да успея да свърша с домашните си преди 18 часа, когато вече започва да се стъмва.
01 (1)Не съм от хората, които искат книгите им да бъдат безупречни на външен вид – без прегънати ръбчета, страници и гръбчета – но въпреки това почти никога не чета, без да съм подвързала книгата си с това красиво облекло, направено от „100 овце“.02 (1)Отскоро имам навика да използвам цветни лепящи се листчета, като по този начин успявам по-лесно да отбележа и намеря даден цитат в книгата. 03Докато съм с книга в ръка, не мога да слушам музика, особено ако е такава, каквато много харесвам. Е, ако все пак се налага да си сложа слушалки, например защото брат ми иска да гледа телевизия в същата стая, то най-вероятно ще си пусна саундтрака на „Хари Потър“, по който съм обсебена в момента.
04Любимият ми книгоразделител дойде с подвързията преди цели 4 години. Рядко се случва да не го ползвам, защото винаги го държа при текстилния калъф. Свързвам думите „I am a gift“ с това, че книгите са като подарък :)05След като приключа с четенето, отгръщам на отбелязаните с листчета страници и си изваждам най-красивите и смислени цитати в това тефтерче от Икеа.
06За да са по-подредени мъдрите мисли, когато започна нова книга, я отделям от другите с някаква рисунка.
07Понякога с жълт маркер добавям свои мисли след цитатите („In your face, Adam“ беше реакцията ми, когато прочетох за пръв път гореспоменатия цитат).0809Когато се влюбя в литературен герой, преименувам киндъла си на него (знам, странно е). Името засега е претърпявало три промени – от Jenny’s Kindle на Draco Malfoy, после на Leo Valdez и в момента се нарича Aaron Warner.

Книгите в четеца си организирам по папки, в зависимост от жанр, автор или поредица. Това, че не чета хартиена книга, не ми пречи да си отбелязвам цитати – файлът ми „My clippings“, където се архивират всички highlight-вания и бележки, е голям 357 страници.

Ами какви са вашите читателски навици? Ще се радвам, ако споделите в коментарите по-долу :) Ако решите и вие да пишете на тази тема, непременно ми пратете линк.

Снимки – Ивейн 

5 thoughts on “Читателски навици

  1. Ама много си сладка:) случайно попаднах на блога ти в групата във фейсбук и съм впечатлена – изглежда повече от чудесно. Връщаш ме в тийнейджърските ми години, които не бяха толкова отдавна, но много бързо се забравят. Ще те следя, продължавай да пишеш. Убедена съм, че ще ти е страшно полезно:)

    Liked by 1 person

  2. hairspray queen

    много ми харесва как си преименуваш киндъла, никога нямаше да се сетя да го направя – пък и аз имам покетбук, даже не съм сигурна, че има подобна опция.
    иначе аз също не държа книгите ми да изглеждат така, както съм ги купила, след като съм ги прочела. отбелязвам на воля (с молив). понякога прегъвам страници. напоследък ползвам книгоразделители, но доста често просто помня страницата (а и имам навик да чета някои книги наведнъж). не слушам музика (освен в градския транспорт). и аз си преписвам цитати в един тефтер с надпис „The Catcher in the Rye“, ама не много често, щото забравям или нямам време. мда)

    Liked by 1 person

Вашият коментар

