Любими цитати от „Всички наши места“ на Дженифър Нивън

01

Колкото и пъти да се опитах, не можах да напиша хубаво ревю на книгата. Трудно е да се говори за история, която малко или много те е променила. Но понеже нямаше как да не посветя поне един пост на „Всички наши места“, която се нареди след любимите ми книги, реших да извадя най-запомнящите се (според мен) цитати от нея. Ако искате, можете да споделите някои от своите любими изречения от четивото в коментарите :)


„Писането беше лесно за мен и се справях добре (…) Писането – това бях аз.“

***

„На човек му е трудно да осъзнае красотата на дадено място, ако не го види с очите си. То е от рода на Гранд Каньон и Йосемити. Трябва да отидеш, за да оцениш великолепието му.“

***

„…трябва да стигнем там, където ни отведе пътят. Това значи да не прескачаме нищо – малкото, голямото, странното, поетичното, красивото, грозното, изненадващото. Като в живота.“

***

„…хората обичат преструвките, Кейт. Предпочитат ги.“

***

“ – Обелиск ли? Защо?

– Това е любимата ми дума. (…) Добре де, една от любимите ми. Погледни я. (…) Това е една здрава, добре сложена, силна дума. Уникална, оригинална и малко многозначителна, защото не звучи така, както трябва да звучи предвид значението й. Тази дума може да те изненада, да те накара да си помислиш: аха, добре тогава. Изисква уважение, но в същото време е и скромна.“

***

„Докато обикаляме, трябва да сме духом и телом на мястото, а не да гледаме през обектива.“

***

„Хубаво е да се смееш от време на време. Повярвай ми, ако го правиш, светът няма да се разцепи на две, да те погълне и да те запрати в ада.“

***

„Научих, че ако се вгледаш по-старателно, ще видиш, че в този свят има и добри неща. Научих, че не всички са разочаровани (…) и че можеш да намериш една 384-метрова бабуна за по-висока от камбанария, ако застанеш върху нея с точния човек.“

***

„Трябва да скочиш отново на коня. Иначе ще си останеш на границата, която сама си начертала.“

***

„Да съжаляваш и да се извиняваш, е загуба на време. Човек трябва да се стреми да живее така, че никога да не му се налага да се извинява. По-лесно е да постъпва правилно от самото начало, за да няма за какво да го прави.“

***

„Проблемът на хората е, че през повечето време забравят за малките неща, а те са толкова важни. Всички са адски заети да чакат на местата за чакане. Ако спрем за миг и си припомним, че има места като кулата в Пурина и гледки като тази, ще сме по-щастливи.“

***

„Аз обичам да пиша, но обичам и много други неща. Може би от всичко съм най-добра в писането. И най-много обичам да пиша. Сред думите се чувствам като у дома си.“

***

„…тя търси и събира всички нещастни, щури, лоши и неприятни думи, и ги пази за себе си.

– Защо правиш това, Дес?

– Защото не бива да се смесват с добрите. Така могат да те заблудят, а те точно това искат, да те изпързалят.“

***

„Прекрасно“ е прекрасна дума, която трябва да се употребява по-често.“

***

„Ти си всички цветове в пълния им блясък.“

***

„Понякога нещата ни изглеждат истински, въпреки че не са.“

***

„Тя е кислород, водород, натрий, калций и фосфор, всички жизненоважни за нас елементи, но мога да се закълна, че в нейната сплав има и други елементи, за които никой дори не е чувал, и те я правят различна от всички други.“

***

„Между другото, ти ме научи на нещо важно, Ултравайълет. Научи ме, че има такова нещо като идеален ден.“

***

„Вече няма зима, Финч, ти ми донесе пролетта.“

02
снимки – Ивейн
Вашият коментар

