First half of 2015 wrap-up & summer TBR

В този януарски пост заявих, че през 2015 ще прочета 50 книги. Засега предизвикателството върви добре, като се имат едно наум всичките изпити, покрай които нямах време за развлечения…

Rosie-Hardy-photography-2
Снимката е взета от тук.

15 на брой са прочетените книги от списъка. Ето ги и тях:

1.  Сняг вали – Джон Грийн, Морийн Джонсън, Лорън Миракъл

Купих и прочетох книгата, защото очаквах, че щом са трима автори, трите истории ще бъдат написани по различен начин, макар и да разказват случки, станали по едно и също време. Малко се разочаровах, защото писателите разказват толкова сходно, че на моменти се чудех коя история на кого е. Въпреки това четивото не беше зле, никак даже.

2. Невъзможно бягство, 3. Обгорени земи и 4. Последният кандидат (част #1, #2 и #3 от Лабиринтът) – Джеймс Дашнър

Поредицата е завладяваща – действието се развива светкавично бързо и книгите са написани толкова увлекателно, че приковават вниманието ти за часове.

5. Приказките на барда Бийдъл – Дж. К. Роулинг

Препрочитам я за поне стотен път, но все още ми е интересна. Кратка е и лесна за поглъщане.

6. Нещата, на които не ни учат в училище – Емил Конрад

Поредната прехвалена „книга“. Ревюто на Зин описва прекрасно чувствата ми към нея.

7. Сапфиреносиньо и 8. Смарагдовозелено (част #2 и #3 от Скъпоценни камъни) – Кирстен Гир

Втората част ми хареса много, но не мога да кажа същото за третата. Краят й беше прекалено предсказуем, а от средата нататък самата история стана скучна. Очаквах повече от Смарагдовозелено, особено след предишните две книги.

9. Междучасията на малкия Никола и 10. Малкият Никола тръгва пак на училище – Госини и Семпе

Няма смисъл да се обяснявам надълго и нашироко тук – всяка една от историите за малкия Никола е чудесна и лесно би могла да те пренесе отново в детството ти.

11. Предимствата да бъдеш аутсайдер – Стивън Чбоски

Героите не успяха да ме докоснат, нито историята като цяло. Пълното ревю можете да видите тук.

12. На изток от запада – Мирослав Пенков

Прочетох сборника, защото преразказът ни (на матурата) беше на откъс от него. Останах приятно очарована.

13. Разбий ме (част #1 от Хрониките на Джулиет) – Тахере Мафи

Не мога да опиша колко обичам това четиво. Джулиет е неповторим персонаж, а необичайният начин, по-който е написана книгата – с много метафори, повторения, понякога без пунктуация –  ме караше да не се отделям от историята нито миг.

14. Елинор и Парк – Рейнбоу Роуъл

Една от любимите ми книги! Стилът на писателката е просто прекрасен, а историите са наистина реални. В края се чувствах толкова съкрушена, колкото и героите.

15. И всичко стана луна – Георги Господинов

И този сборник препрочитам за сигурно стотен път, но си заслужава, защото Георги Господинов е философ и всяко негово изречение поражда нови мисли за живота в главата ми…


В момента чета…

…Хартиени градове от „любимеца“ ми Джон Грийн. В самото начало съм и не мога да определя дали ми харесва или не, но действието се развива много бързо, което не ти позволява да откъснеш поглед от книгата.


Четивата, с които се надявам да се запозная през лятото:

1. Бунтовници и Предани (част #2 и #3 от Дивергенти) – Вероника Рот

2. И други истории – Георги Господинов

3. Поредицата Създадена от дим и кост  – Лейни Тейлър

4. Парижкият апартамент – Мишел Гейбъл

5. Поредицата Реликвите на смъртните – Касандра Клеър

6. Поредицата Скълдъгъри Плезънт – Дерек Ланди

7. Крадецът на книги – Маркъс Зюсак

8. Множество Катрини – Джон Грийн

9. Fangirl и Landline – Рейнбоу Роуъл

10. Поредицата Изборът – Кийра Кас

11. Разнищи ме и Възпламени ме (част #2 и #3 от Разбий ме)  – Тахере Мафи


Това бяха прочетените и непрочетените книги за първата половина на 2015. Написах публикацията по повод завършването на седми клас. Пожелавам на всичките си съученици късмет в класирането и в мястото, където ги приемат!

2 thoughts on “First half of 2015 wrap-up & summer TBR

  1. Браво, прекраснице! :))
    Толкова си малка, а толкова много правиш за себе си! Безкрайно ти се възхищавам :)) <3

    Обожавам да чета и съм сигурна, че един живот няма да ми стигне, за да прочета всичко, което ми се иска..но ще опитам, хихи

    Like

    1. Благодаря ти, за мен значи много! :)
      Един живот никога не би бил достатъчен, за да се прочетат всички хубави книги на този свят… Но по-важното е да се опитваме да се запознаем с колкото се може повече от тях ;)

      Like

Вашият коментар

