Как „се отглежда“ блог

Да се води блог е много по-трудно, отколкото звучи. Наистина – идеята да си имаш свое собствено местенце, където да можеш да споделяш каквото си пожелаеш, е привлекателна, но за да се води „пълноценно“ един блог, човек трябва да отделя нужното Време, Внимание, Вдъхновение. Лично аз съм попадала на много хора, които притежават нужния потенциал, но поради липса на аудитория или собствен интерес се отказват.

През двете години, в които аз „се грижех“ за своя сайт, осъзнах, че по много отношения той може да се сравни с… растение:

  1. трябва да го поливаш препоръчително веднъж в седмицата;
  2. от време на време е нужно да му сменяш почвата;
  3. колкото повече внимание му обръщаш, толкова повече и другите ще го забелязват.

Или казано по друг начин, щом публикуваш редовно в блога си, ти му обръщаш внимание. А това не остава скрито за аудиторията. Както е казал Мечо Пух (с малки допълнения от мен):

Колкото повече (внимание от твоя страна), толкова повече (читатели)!

И понеже не е интересно за редовния посетител да „се радва“ с години на един и същ дизайн, всеки блогър трябва през определен от самия него интервал от време да сменя визията на сайта си.

Да разгледам споделеното от страна на моя сайт:

  1. дизайн – сменян е четири пъти;
  2. внимание обръщам и то често – почти всяка седмица ще се намери нещо, което да поправя. От друга гледна точка хората четат блога ми, но почти единствено в дните, в които съм публикувала нещо ново, а това ме довежда до:
  3. редовност – тук е слабото ми място – не мога да съм редовна, без да постигам някаква баналност.

Нещата клонят натам, че искам и да съм редовна, и публикациите, които пиша да са интересни за моята аудитория. Точно затова реших да създам отделни рубрики на актуални теми, които да мога да допълвам всяка седмица – музика, литература, кино, мода, фотография, кулинария, посоки и т.н.

884b8e949ec7c319330662a361dcf0cf

2 thoughts on “Как „се отглежда“ блог

  1. Аз не мисля, че смяната на дизайна е добра идея. Много от функциите примерно, които ползвам в моята ги няма в другите и при смяната на темата ще има много неща които трябва да се поправят по публикациите…

    Like

    1. Благодаря за коментара! И при мен се е случвало, понякога с нов дизайн идват проблеми при форматирането на отделните публикации и т.н. Когато искам да променя нещо в изгледа, добавям и махам widget-и, сменям отделни цветове по темата…Така и става различно, и не отнема много време и работа по отделните постове :)

      Like

Вашият коментар

