Bye bye, 2014! – books I’ve read through the year

books2014 беше година, изпълнена с книги. През тези 365 дни прочетох около 40, с което много се гордея. Реших в този пост да споделя по-интересните прочетени произведения и по едно-две обобщаващи мнението ми за тях изречения.


1. Хари Потър и нечистокръвният принц и 2. Хари Потър и даровете на Смъртта (№6 и 7 от Хари Потър) – Дж. К. Роулинг

Прекрасен финал на една прекрасна поредица. Тези книги поставиха рекорда ми за четене – свърших ги  за по 2 дни. Смях се преплиташе със сълзи. Нямам думи, за да опиша чувствата си към тези четива.

3. Къде си, Аляска? – Джон Грийн

От произведенията на този автор харесвам само Вината в нашите звезди. Къде си, Аляска? за мен беше скучна и разочароваща. За такава слава очаквах нещо грандиозно.

4. Под игото – Иван Вазов

Да си призная – не съм голям фен на българската литература или по-точно на класическата българска литература. Но този роман прави изключение – не е признат в цял свят без причина, нали? Макар и да се чете бавно, е доста интересен и ако все още някой не се е запознал с него – веднага да се захваща!

5.  Малкият Никола и приятелчетата – Госини и Семпе

Прекрасна детска книга! Четохме я с брат ми, всяка вечер преди сън. Често си позволявахме да прочетем повече от позволените две глави на нощ – но това беше само, защото и двамата бяхме нетърпеливи за още истории. Никола и приятелчетата му лесно ще те върнат в най-сладките спомени от детството ти :)

6.  И всичко стана луна – Георги Господинов

Георги Господинов е уникален в начина си на мислене – неговите разкази завъртаха емоциите ми на 360 градуса. Той ме вдъхновява да пиша и да споделям мислите си свободно. Този негов сборник определено е сред любимите си четива!

7. Игрите на глада (№1 от Игрите на глада) – Сюзан Колинс

Книгата беше увлекателна и интересна, изчетох я за два дни и много ми допадна.

8. Възпламеняване (№2 от Игрите на глада) – Сюзан Колинс

Не толкова интересна, колкото първата, но отново добра.

9. Сойка-присмехулка (№3 от Игрите на глада) – Сюзан Колинс

Самото разочарование. 3 седмици подмятах книгата, докато я прочета. Не беше краят, който очаквах за такава поредица. Все пак не мога да кажа, че е най-лошото, което съм чела.

10. Огненият летопис (№2 от Книги на началото) – Джон Стивънс

Съвсем случайно попаднах на тази поредица и съм малко тъжна, защото почти няма с кого да я обсъждам. Втората част ми хареса много и очаквам същото и от третата.

11. Вината в нашите звезди – Джон Грийн

Това е единствената книга на този автор, която харесвам. Наистина докосваща сърцето и мислите на читателя. С една дума – уникална! Препоръчвам на всеки да я прочете.

12. Похитителят на мълнии – Рик Риърдън

13. Изчезналият геройРик Риърдън

14. Синът на Нептун  Рик Риърдън

15. Знакът на Атина  Рик Риърдън

16. Домът на Хадес Рик Риърдън*

*препрочетени.

17. Кръвта на ОлимпРик Риърдън

Последната книга от поредицата Героите на Олимп. Честно казано, смятам, че авторът е могъл да се справи по-добре, но четивото беше уникално и почти толкова добро, колкото и останалите четири от серията.

18. Червената пирамида (№1 от Хрониките на Кейн) – Рик Риърдън

Книгата е много добра и се нарежда сред любимите ми, но ако трябва да съм честна – гръцката митология е най-доброто постижение на Рик.

19. Дивергенти (№1 от Дивергенти)- Вероника Рот

Хората казват, че поредицата е едно към едно с Игрите на глада. Но след като прочетох първата книга, се убедих, че това не е вярно. И да си призная – хареса ми много повече, отколкото книгите на Сюзан Колинс.

20. Досиетата на героя и 21. Дневниците на героя – Рик Риърдън

С тези две допълнения към Пърси Джаксън и боговете на Олимп и Героите на Олимп вече официално съм прочела всичко, свързано с гръцката митология, написано от Рик Риърдън.

22. Рубиненочервено – Кирстен Гир

Не мога да опиша колко обичам тази книга – прочетох я на един дъх, беше много увлекателна и интересна. Ревюто ми към нея може да се види тук.

23. Лъвът, вещицата и дрешникът (№2 от Хрониките на Нарния) – К. С. Луис

И аз като много други хора направих грешката да започна поредицата от втората книга, объркана от филма. Въпреки това ми хареса много и смятам скоро да прочета и останалите 6 части.

24. Стихове 2007 – Валери Петров

Четивото получих като награда за участие в конкурс и започнах да чета, защото нямах идея какво искам да правя. Трябва да призная – Валери Петров е майстор на стиха – влага толкова мисъл във всеки ред и в същото време е забавен и те държи в очакване. Точно това търся от един писател.

25. Шекспирови пиеси

Класика. Няма какво повече да кажа.


И спирам дотук. Вярно е, че има близо 15 книги, които не съм споменала, но смятам, че на никого няма да му е интересно да чете мнението ми за задължителната литература.


Честита Нова 2015 Година, на всеки, стигнал дотук! Нека тя да е изпълнена с щастие и забавления и да е по-добра, отколкото 2014 ;) На себе си пожелавам да успея да прочета 50 книги през Новата година, а защо не и повече?

2 thoughts on “Bye bye, 2014! – books I’ve read through the year

  1. Днес съвсем случайно открих блога ти и направо съм влюбена в него .. и теб, хаха!
    Такова вдъхновение си! Продължавай все така с книгите, пожелавам ти да прочетеш още МНОГО тази година :)
    Позволих си да споделя линк към блога ти на фейсбук страницата на моя блог, просто исках да заразя читателите си с малко позитивизъм и вдъхновение :)
    Поздрави,
    Мани

    Like

    1. О, радвам се, че си се влюбила, както сама се изрази :) Благодаря за пожеланието!
      Непременно ще прегледам и твоя блог, както и фейсбук страницата ти ;)
      Жени

      Like

Вашият коментар

